söndag 9 oktober 2011

Det mesta är räddat!

Jo nog blev det kallt i helgen. Natten till lördag var det någon grad kallt och natten till söndag hade vi 5-6° kallt. Kämpade för fullt i lördags för att få in allt som jag ville hålla vid liv och det mesta kom in i tryggt förvar. En del står kvar i växthuset, i den lilla innersta delen där jag kan ha värmefläkt på på nätterna, men det mesta är flyttat till "vinterhuset". Nu är det mest bara att köra ut allt som ska slängas. Mycket jobb det också men man behöver inte tänka så mycket då och det är ingen panik direkt, några veckor till dröjer det väl innan snön kommer?!

Pumpor och vintersquash hade jag en del kvar i andra växthuset, plockade in dom i går.


I dag när det varit kallare hade det mesta frusit där inne, luktade frusna växter lång väg.

Nu hoppas jag ändå på lite skönt väder framöver så jag får bli färdig med allt jag vill ute.

/Kristina

Inga kommentarer: