tisdag 3 maj 2011

Varm helg?

Nu är två dagars bortajobb avklarat.

Var lite osäker på hur vädret skulle bli men det gick rätt bra i alla fall. I går var det helt ok, mycket moln, lite sol, några regnstänk och en hagelskur på några minuter som tog slut lika fort som den började. Det var inte särskilt varmt men egentligen precis lagom när man jobbar, frös inte alls. I dag tänkte jag först ställa in och vänta till i morgon, det var mulet, snöade och regnade lite i morse. Avvaktade och framåt tio började molnen lätta lite här hemma. Bestämde mig för att åka ändå även om prognosen för Uppsala visade att det skulle småregna hela dagen. Inte så skönt när det är kallt också, var +5° i morse. Men visst regnade det, småskurar i ett men jag frös faktiskt inte i dag heller. Värst var väl att handskarna blir så blöta och det blir skitigt när man håller på med jord i sånt väder.

Jobbet vara att vårstäda en trädgård i G:a Uppsala. Gå igenom och kolla det mesta, rensa, beskära lite, gödsla och lägga på ny jord på en del ställen. Jag var där och gjorde ungefär det samma i höstas och det gjorde nog att det såg rätt bra ut från början nu men maskrosor och en del andra ogräs växer fort så det fanns en del att ta bort. Risken är väl att det hinner växa ännu mer nytt till ägarna kommer hem i slutet av juni men hade jag inte rensat nu så hade det ju blivit ännu värre till dess. Tyckte det såg fint ut när jag åkte därifrån, måste ju vara skönt att komma hem till sin trädgård och inte behöva känna på en gång att man ligger efter med en massa jobb där.


I trädgården finns bl a den här jättevackra julrosen!

Nu blir det hemmajobb igen, ett bra tag hoppas jag, mycket att göra i växthuset och runt omkring. Hoppas också på lite varmare väder igen, prognosen ser rätt lovande ut nu.

/Kristina

Inga kommentarer: