söndag 1 maj 2011

Kall helg!

Lite har jag hunnit med även i helgen, är ganska nöjd faktiskt.

Har tagit mig tid att stå och skola om en hel massa från sålådor till pluggbrätten. Det känns ju som ett evighetsjobb när man börjar med det men nu tycker jag att det har gått rätt bra. Har hunnit med att omskola mycket innan det blivit för stort och nu börjar det faktiskt minska på sålådorna uppe i huset. Har också kunnat flytta lite i taget vartefter upp till växthuset de senaste veckorna när jag haft värme på där på nätterna så det har inte blivit överfullt inne i huset heller.


Här är en del av det som flyttat upp i lilla växthuset inne i det stora växthuset och ändå är det inte riktigt fullt där ännu. På första bilden är det de stora övervintrade physalisplantorna, rosenhibiskusar och blomsterlönnar mm. På andra bilden är det årets sticklingar av pelargoner mm och en del av årets sådder, mest tomater.


Här är en del av årets pelargonsticklingar omskolade till krukor, de som förhoppningsvis ska bli sålda här hemma. De som står kvar i pluggbrätten ska säljas på Tradera.


Dahliaknölarna som jag planterade om förra helgen ser ut så här nu. På en del har skotten redan kommit upp ur jorden, kraftiga och fina.

Det har varit en kylig och blåsig helg. Man har helst inte velat hålla på så mycket utomhus fast granhäcken fick sig en omgång till i går kväll. Det ser ut som vädret ska fortsätta så ett par dagar till men sedan hoppas jag att det blir lite varmare igen. Behöver städa lite till utomhus men annars finns det ju att göra i växthuset, där är det varmt bara solen är framme.

Men först blir det antagligen jobb borta igen ett par dagar. Hoppas på uppehåll och lite sol i alla fall så man inte fryser ihjäl!

/Kristina

Inga kommentarer: