lördag 23 april 2011

Hemmajobb

Så har det blivit några dagar med jobb hemma.

Har hunnit med en hel del. Torsdagen ägnade jag åt omskolning av sådder. Nu är alla tomat- och chiliplantor omskolade i alla fall och en hel del annat också, men mycket är kvar.

Fredag blev det mer sått. Kom ända till melonfröna faktiskt, nu är det inte mycket kvar som behöver sås inomhus.

Lördag har jag tillbringat mycket tid i växthuset. Planterat om en del där, sått några sorters kryddor och satt en del sticklingar av bl a lavendel, rosmarin, buxbom och några olika myntor. På eftermiddagen fick jag hjälp att köra upp en del växter från övervintringshuset. Bl a fick jag upp dahliorna som jag sådde förra året och har övervintrat. Kunde inte låta blir att plantera om dom också direkt. Visste inte om dom skulle vara vid liv, de var väldigt torra, men det visade sig att de flesta hade små skott pågång. De kommer nog att bli stora och fina när de växt till sig.

/Kristina

Inga kommentarer: